Életképek

Címlap

Arany Dániel Matematikaverseny

Simon Dániel Gábor 9.A az Arany Dániel Matematikaverseny (Kezd?k II. kategória) országos dönt?jében dicséretes helyezést ért el. Felkészít? tanárok: Varga József, Pósa Lajos, Sz?cs Gábor.

Hevesy György Kémiaverseny

A Hevesy György országos kémia verseny megyei fordulójában Csörg? Dávid 8.A III. helyezést ért el. Felkészít? tanár: Borsos Katalin és Vargáné Hajdú Mária.

WRO 2015 - Katarba, a világbajnokság dönt?jére utazhatnak a bányaisok

2015.05.22-23. között az EDUTUS F?iskola szervezésében, a tatabányai "Vértes Agórája" rendezvényközpontban bonyolították le a WRO (World Robot Olympiad) nemzetközi robotika verseny magyarországi dönt?jét. A tét a világbajnokság dönt?jén való részvétel volt, amelyet az els? helyezett csapat vívhatott ki magának.
A verseny JHS (Junior High School) kategóriájában a feladat egy olyan robot megépítése és programozása volt, amely képes felderíteni környezetét és az elrejtett információk begy?jtése után, azok alapján megkeresi és összegy?jti a terepen található biztonságos leleteket, míg a károsakat a helyszínen hagyja. A robotnak minderre 2 perc állt a rendelkezésére. (Részletek: http://www.wroboto.org/ vagy http://www.tt-iroda.edutus.hu/hu/wro/2015)
Iskolánkat két csapat képviselte a versenyen. A két napos rendezvény els? napján kellett a robotot megépíteni, míg a második napon zajlottak a tesztpályákon a bemutatók. Két bemutató között 30-40 perc állt a csapatok rendelkezésére, hogy módosítsák a robot felépítését vagy a programját. A verseny nagyon izgalmasan alakult, mert csak a negyedik (utolsó) bemutató kör után alakult ki a szoros végeredmény.
Mindkét csapatunk fegyelmezett és kreatív munkájának köszönhet?en felállhatott a dobogóra. Az els? helyezett csapat ezzel kivívta a jogot, hogy Magyarországot képviselve részt vegyen a világdönt?n (2015. novemberében), amelyet Doha-ban rendeznek (Katar f?városa).
Eredmények:
Országos I. hely és részvételi lehet?ség a világdönt?n:
"IQninják" csapat: Mihalik Dániel (7.A), Nyíri Anna Eszter (7.A), Zsetkó Dávid (7.B)
Országos III. hely:
"Bármi" csapat: Kaptás Flóra (7.A), Rácz Zsombor (7.A), Venyingi Fanni (7.A)
Felkészít? tanár: Kiss Róbert.

Részletes képes beszámoló az országos dönt?r?l: https://www.youtube.com/watch?v=T46smpnM6qg

A versenyr?l a televízió is beszámolt: http://tv2.hu/musoraink/tenyek/177255_robotok_versenyeztek_tatabanyan.html

Túra az Alacsony-Tátrában

Lelkes bányaisok vettek részt május elején Szabó Ödön tanár úr vezetésével az Alacsony-Tátrába szervezett kiránduláson. Az út tavaszi túrázásnak indult, de helyette téli örömöket nyújtott a résztvev?knek. Szedresi Luca 9.A és Vidovics Gerg? 9.B beszámolója itt olvasható. Képek a Galériában!

Országos dönt?sök a bányais pólósok!

A Hírös Sport Nonprofit Kft. Kecskeméti Sportiskola vízilabda szakosztálya 2015 áprilisában rendezte meg a Kecskeméti Fürd? 25 m–es medencéjében a 2014–2015. évi SULI PÓLÓ DIÁKOLIMPIA selejtez? mérk?zéseit.
A Bányai Júlia Gimnázium csapata 1. helyezést ért el, és az országos dönt?be jutott, ahol a gy?ztes csapat elnyeri a felajánlók és a Magyar Vízilabda Szövetség által alapított Suli Póló Vándor Kupát. A csapat tagjai (5-6-7. osztályos korcsoport): Bodnár Máté, Deák Péter, Egervölgyi Tamás, Forgó János, Király Pál, Kolonics Milán, Labancz Levente, Nagy Zorka Anna és Ölvödi Soma.
Ezúton köszönjük dr. Deák Péternek, hogy szül?i és edz?i min?ségében kísérte a gyerekeket a versenyre. A diákok itt is szeretnék megköszönni edz?ik, Gyenes István és Újszászi Kornél munkáját.

 

"Magyar h?sökre emlékezünk"

A KLIK Nagyk?rösi Tankerülete és a Nagyk?rösi Kossuth Lajos Általános Iskola által szervezett "Magyar h?sökre emlékezünk" országos tanulmányi verseny Rajz fordulóján Antalfalvi Anna 7.A V. helyezést ért el. Felkészít? tanár: Sántáné Beke Anikó.

PAPÍRGY?JTÉS!!!

JÚNIUS 10. szerda

7-16 óra

Kérjük és el?re is köszönjük a tanulók és szül?k segítségét a Diákönkormányzat támogatására.

Kalmár László Matematika Verseny

A TIT Kalmár László Matematika Verseny országos dönt?jében Török Ágoston 5.A 4. helyezést ért el. Felkészít? tanárok: Varga József és Brenyó Mihályné.

Az angol felmérés eredménye

Az angol felmérés eredménye az alábbi linket tölthet? le: Eredmények

Tájékoztató a Kecskeméten működő gyülekezetek elérhetőségeiről

 

Kecskeméten működő gyülekezetek elérhetőségei

 

Gyémánt Út Buddhista Közösség Kecskeméti Meditációs Központ

6000 Kecskemét, Széchenyi krt. 7/D

Gódor Emőke kapcsolattartó

20/2499-422

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Hetednapi Adventista Egyház Kecskemét

6000 Kecskemét, Liszt Ferenc u. 28.

Nt. Simon István lelkész

30/6643-092

Hoffer István

 

HIT Gyülekezete

1103 Budapest, Gyömr?i út 69.

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Pap László központi koordinátor

30/206-4460

 

~ Kecskemét

6000 Kiskőrösi út 5.

Deák Péter gyülekezet presbitere, hit és erkölcstan tanár

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Kecskeméti Baptista Gyülekezet

6000 Kecskemét, Szent-Györgyi Albert u. 23.

Nt. Mike Sámuel lelkipásztor

20/886-0639

Vetési Kornél kapcsolattartó

20/8861-992

 

Kecskeméti Evangélikus Egyházközség

6000 Kecskemét, Szabadság tér 3.

76/323-506

20/824-3391

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Nt. Kis János lelkész

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Nt. Hulej Enikő evangélikus lelkész

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Kecskeméti Pünkösdi Gyülekezet

6000 Kecskemét, Klapka u. 9-11- 1. emelet

Szerdi Szilárd lelkipásztor

06 20 426 4479

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Kecskeméti Református Egyházközség

6000 Kecskemét, Szabadság tér 7. Pf. 129.

Nt. Varga Nándor Elnöklelkész

76/500-389

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Pál Ferenc hittanoktatásért felelős lelkipásztor

06 30 205-3094

 

Kecskeméti Római Katolikus Főplébánia

6000 Kecskemét, Plébánia köz 1.

Dr. Jeney Gábor plébános

76/487-501

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Fekete Gábor diakónus

30/457-7031

 

Magyar Görög Katolikus Egyház

6000 Kecskemét, Fehér utca 1.

76/403-778

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Feczák László szervez?lelkész

30/742-6270

 

Magyarországi Jehova Tanúi Egyház

a hitoktatást saját gyülekezeteiben látja el

Csókás Ferenc városfelvigyázó

6000 Kecskemét, Ipoly utca 29.

76/320-565

Galló Zsigmond Kecskemét- Kelet Gyülekezet koordinátora

6000 Kecskemét, Brassói utca 22.

 

Ortodox Egyház

Borisz atya egyedi megbeszélések alapján fogja majd a feladatot ellátni.

Kecskemét, Széchenyi tér 9.

30/2066-748

7377-35

 

Zsidó Hitközség

nincs közvetlen kapcsolat

6000 Kecskemét, Nagykőrösi utca 8.

Prof. Dr. Grósz Andor elnök

 

Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége
        MAZSIHISZ

Cím: Oktatási Osztály
        1075 BUDAPEST
        Síp utca 12.

E-mail: 
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Telefon: 
413-55-00/254 mellék
        413-55-78 (közvetlen)

Oktatási Osztály vezetője: Csillag Ferenc

 

A gyülekezetek elérhetőségei az alábbi linken tölthető le: Gyülekezetek elérhetőségei

 

 A hit gyülekezete a hitoktatás szolgáltatásával kapcsolatban további információk itt találhatók:

http://www.hiteserkolcstan.hu/

https://m.youtube.com/watch?v=MdEJxPwfkQ8

Adventista hitoktatás

Baptista Hittan

Evangélikus hit- és erkölcstan

Katolikus hit- és erkölcstan

Zsidó hit- és erkölcstan

 

A református hittanoktatásról szóló tájékoztatót az alábbi linken érhető el:

http://krek.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1072%3A2014-03-31-07-57-32&catid=12%3Ahireink&Itemid=177&lang=hu

KÖZZÉTÉTELI LISTA

Folyamatban...

Évfolyamelső

A Bányai Júlia Gimnázium nevelőtestülete által alapított „Évfolyamelső" cím az iskolai teljesítményben is megmutatkozó szorgalom és tehetség elismerésére hivatott. Bízunk benne, hogy az iskolai elismerés ezen új formája további motivációt fog jelenteni diákjainknak kiemelkedő teljesítmények elérésére.

1. Az Évfolyamelső cím az iskolai teljesítményben is megmutatkozó szorgalom és tehetség elismerésére hivatott.

2. Évfolyamelső minden évfolyamon egy és csak egy tanuló lehet.

3. Az osztályfőnök a kitűnőket (annak hiányában a legjobb tanulmányi eredménnyel rendelkező tanulókat) terjeszti fel.

4. Az Évfolyamelső címet az kapja, aki szorgalma, tudásvágya, órai aktivitása, tanuláshoz való hozzáállása, tanulmányi versenyeredményei, év végi bizonyítványa alapján az évfolyamon a legjobb.

5. Rossz és változó magatartású tanuló nem lehet Évfolyamelső.

6. Az Évfolyamelső címet 5.-11. évfolyamon a tanévzáró ünnepségen, 12. évfolyamon a ballagási ünnepségen az iskola igazgatója vagy megbízottja adja át.

7. Az Évfolyamelső személyéről a(z évfolyamonként) két osztályfőnök javaslata alapján a „Kuratórium” dönt.

8. Az Évfolyamelső oklevelet és egy reprezentatív, gravírozott tollat kap ajándékba.

 

Bányai Júlia-díj

 

A Bányai Júlia-díj odaítélésének elvei

 

 A díjat az iskola fennállásának 50 éves évfordulójára alapította a nevelőtestület az 1998/99. tanévben a nyolc éven át kiemelkedő tanulmányi eredményt elérő tanulók számára.

 

A díjat a ballagáson nyújtja át az igazgató a mindenkori végzős diákok közül azoknak, akiket a nevelőtestület az évfolyamon tanító szaktanárok javaslatát figyelembe véve arra érdemesnek ítél az alábbi szempontok alapján:

1.Tanulmányi eredménye a nyolc év folyamán kiemelkedő volt (4,7 – 5,0 között).

2. Az OKTV-n, OÁTV-n illetve ezeknek megfelelő szintű versenyen 1-20. helyen végzett, és valamely helyezését az utolsó négy évben érte el. (Az alsó négy évfolyamon elért eredményei is figyelembe vehetők, de nem elégségesek.)

ÉS/VAGY

Több közép- ill. felsőfokú nyelvvizsga bizonyítvánnyal rendelkezik vagy kiemelkedő tevékenységet végez a művészetek, kultúra, sport területén (néptánc, ének, hangszeres zene, képzőművészet stb).

 

Magatartása ellen a nyolc év folyamán jelentős kifogás nem merült fel, tanárait, osztálytársait tiszteli, az osztály- és iskolaközösség érdekében –lehetőségeihez mérten– feladato(ka)t vállalt.

 

A döntést a nevelőtestület hozza a 12.évfolyam jegyeit záró értekezletével egy időben.

IMIP - Éves értékelés


AZ ISKOLAI MIN?SÉGIRÁNYÍTÁSI PROGRAM ÉVES ÉRTÉKELÉSE

2011/20112. tanév

 

Az IMIP végrehajtásának éves értékelését az intézmény ellen?rzési, értékelési rendszerének összefoglalója alapján elvégeztük, melynek eredményét az alábbiakban ismertetjük.

Ebben a tanévben kiemelked? jelent?ség? feladatunk volt a XXI. Nemzetközi Magyar Matematika Verseny megrendezése, amely 2011 júniusától 2012 áprilisáig folyamatos feladatot adott.

TANULÓK

1.Tanulmányi munka

Az éves munkaterv, a pedagógiai program és a tanmenetek szerint folyamatos volt a munka. Ellen?rzése a dokumentumok (elektronikus napló, ellen?rz?k, stb.) alapján rendszeres volt. Az iskolai tanulmányi átlag 4,381,az utóbbi három évben évente kb. 0,05-dal emelkedett.

2.Tanulmányi versenyek, eredmények

Mellékeljük az ez évi versenyeredményeket, amelyek h?en tükrözik ezen a területen az IMIP-ben és a pedagógiai programban rögzített célkit?zések teljesülését (a tanév végi beszámoló melléklete).

3.Magatartás, szorgalom.

Folyamatos volt az együttm?ködés az egy osztályban tanító tanárok között. A tanév folyamán kétszer, a félévzáráskor az egy osztályban tanító tanárok konferencián egyénenként értékelték a tanulók magatartását, szorgalmát, el?menetelét, és személyiségük fejl?dését. (Magatartás átlag: 4,46, szorgalom: 4,34.)

4.Fegyelem

Amikor szükségesnek ítéljük, rendkívüli szül?i értekezletet és iskolagy?lést hívunk össze.

Azt állapíthatjuk meg, hogy az iskolai fegyelmi helyzetre folyamatosan figyelnünk kell.

Az ügyeleti rendszer folyamatosan m?ködik, naponta négy pedagógus ügyelt az óraközi szünetekben a folyosókon és az udvaron.

 

 

5.Jutalmazások (motiváció)

Évi két alkalommal, karácsonykor és a tanévzárón az iskola összes diákja el?tt oklevéllel, könyvjutalommal, az eredmények megnevezésével értékeltük tanulóink kiemelked? teljesítményét. A versenyeredményekr?l, a különböz? rendezvényeken iskolánkat képvisel? diákok teljesítményér?l az iskolai honlapon folyamatos tájékoztatást nyújtunk.

Kiemelked? tanulóink iskolai alapítványi ösztöndíjra pályázhattak, amelyet a tanévzáró ünnepségen kaptak meg. A diákok egyéb alapítványi támogatásra is pályázhattak tanulmányaik el?segítésére (pl. KöMaL el?fizetés).

A ballagáson három tanuló vehette át az iskola legmagasabb elismerését, a Bányai Júlia díjat, egy tanuló pedig Évfolyamels? díjat.

Az 5 – 11. évfolyam évfolyamels? diákja a tanévzárón vette át elismerését az iskola közössége el?tt.

Megvalósítottuk a bejáratnál a „dics?ségtáblát”, amelyre folyamatosan kikerülnek a legjobb eredmények és a legjobbak fotói.

6.Bels? mérések

A pedagógiai program szerint a 8. év végén megtartottuk matematikából és magyarból a bels? vizsgát.

7.Küls? mérések

A kompetenciamérés, melynek eredménye (a tanév végi beszámoló melléklete) mutatja, hogy iskolánk eredményei a nyolcosztályos gimnáziumok eredményeinél is jobbak.

PEDAGÓGUSOK

8.Munkaközösségi szakmai munka

Az éves munkaterv szerint folyamatos volt. Az egyes munkaközösségek vállalt feladataikat teljesítették. Pl. idegen nyelvi - m?fordító versenyek, idegen nyelvi karácsonyi party, francia délután, matematika feladatbank kialakítása az évközi mérésekhez, egységes értékelési rendszerhez, bels? méréshez, magyarból, matematikából bels? mérés,robotikából országos verseny szervezése, testnevelésb?l a mindennapos testnevelés megvalósítása (játékórák), sportnap, pontszerz? verseny matematikából, stb.

ISKOLA

9.Alapítványi támogatással folytatódott az osztálytermek kifestése, függönyök vásárlása.

10.Iskolai bels? szabályzatok

Ebben a tanévben folytattuk a bels? szabályzatunk alkalmazását, kiegészítését, finomítását, amelyben olyan szabályok találhatók, amelyek meglétét nem írja el? jogszabály, de az egységesség szellemében az iskolai életben fontosak. ABels? folyamatok szabályai dokumentum felkerült az iskola honlapjára, így a szül?k, tanulók és pedagógusok is érvényesíthetik a benne foglaltakat az iskolai élet különböz? területein.

11.Min?ségbiztosítás, intézményi önértékelés

Ebben a tanévben kiemelked? jelent?ség? feladatunk volt a XXI. Nemzetközi Magyar Matematika Verseny megrendezése, amely 2011. júniustól 2012. áprilisig folyamatos munkát adott, és az iskola elismert min?ségi munkáját mutatja. A legnagyobb feladatot a támogatók keresése jelentette.

A versenyt 2012. március 14-18 között rendeztük, amelynek lebonyolításában a matematika munkaközösség irányításával az egész tantestület részt vett.

E tanév végén elégedettségi vizsgálatot végeztünk a 12. évfolyamosok körében. 15 kérdésb?l álló kérd?ívvel és 3 kifejt?s választ igényl? kérdéssel vizsgáltuk meg az elégedettségüket a Bányaiban töltött 8 évr?l.

Terveink szerint a vizsgálatot minden évben elvégezzük.

12.Pályázatok

Az iskola a tanév folyamán több sikeres pályázatot nyújtott be.

Eredményes pályázatot nyújtottunk be „Robotika szakkör és tehetségnap” címmel a Wekerle Sándor Alapkezel?höz, melynek révén 1.000.000 Ft támogatást nyert iskolánk. (NTP-KTMK-11-0068.)

A Nemzetközi Magyar Matematikaversenyhez 2.000.000 Ft minisztériumi és 500.000 Ft részönkormányzati támogatást kaptunk.

A TÁMOP 3.1.3 – 10/2 jel? sikeres pályázat eredményeként 215 millió Ft támogatást nyert el a fenntartó természettudományos laboratórium iskolánkban történ? kialakítására és a hozzá kapcsolódó szakmai fejlesztésekre.

A Városi Támogatási Programból 100.000 Ft-ot pályáztunk az országos robotversenyünk lebonyolításához.

4.000.000 Ft érték? támogatást nyertünk a TÁMOP-3.1.7-11/2 jel? „Referencia intézményi szerepkörre történ? felkészülés a kecskeméti Bányai Júlia Gimnáziumban” cím? pályázatunkkal.

A Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kara Kutatóiskola pályázatán iskolánk 50.000 Ft támogatást nyert.

Folyamatban van a TÁMOP 3.4.3 – 11/2 jel? Iskolai tehetséggondozás cím? pályázatunk, mellyel 20.000.000 Ft támogatást szeretnénk elnyerni.

 



A tehetséggondozáshoz kapcsolódó

rendezvények, programok

 

 

Id?pont

Rendezvény, program

2011.10 – 2012.03.

Bányais pontszerz? verseny 3 – 4. osztályosok számára (4 + 1 forduló)

2011.09.23.

Robotos diákjaink programvezet?ként részt vesznek a Kutatók éjszakája programján

2011.10.11.

Iskolai m?fordító verseny angol nyelvb?l

2011.10.18.

Iskolai m?fordító verseny német nyelvb?l

2011.11.12.

Diákjaink részvétele a Hlavay József Országos Környezettudományi és M?szaki Diákkonferencián az Ember és energia szekcióban

2011.12.08.

„Meet the Scientist” – dr. Röst Gergely matematikus el?adása és természettudományos bemutató program

2011.12.16.

Vállalkozónak születni kell.” – a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány vitanapja

2012.02.17.

Zrínyi Ilona Matematikaverseny iskolánkban

2012.03.14 – 18.

XXI. Nemzetközi Magyar Matematikaverseny iskolánk rendezésében

2012.03.31.

Kalmár László Matematikaverseny iskolánkban

2012.04.05.

Zrínyi Ilona Matematikaverseny országos dönt? iskolánkban

2012.04.21.

III. LEGO Robotprogramozó Országos Csapatverseny iskolánk rendezésében

 

 

A 2011. évi kompetenciamérés eredményeinek

értékelése, feladatok

A Tanulási környezet jelentés alapján:

az iskola épületének állaga közepes (ez a budapesti és megyeszékhelyi iskolák 55 %-ában van így);

felújítási munkák az utóbbi 10 évben nem folytak (ez a budapesti és megyeszékhelyi iskolák 75 – 80 %-ára jellemz?);

a tanulók családjának anyagi és szociális helyzete romlott (az el?z? évi 8,66-os index 7,23-ra csökkent) – ez a mutató a városi és megyeszékhelyi gimnáziumok átlagánál kicsit magasabb, de a budapesti gimnáziumok átlagát nem éri el – lényeges a csökkenés, mint tendencia;

a tanulási nehézséggel küzd? tanulók arányából képezett index iskolánkban 1,96, ami magasabb mindegyik összehasonlítási csoport indexénél (az országos átlag konfidencia intervalluma 0,93–1,16, a megyeszékhelyi gimnáziumoké 1,12–1,44, a budapestieké 0,51 – 1,07). Ennek alapvet? oka, hogy a 10. évfolyamon 2 f?, a 6. évfolyamon pedig 1 f? BTMN-es tanuló vett részt a mérésben;

kiemelt figyelmet érdemel, hogy a fegyelemre vonatkozó index értéke -4, a motivációra vonatkozó index 2. Erre fokozott figyelmet kell fordítani annak ellenére is, hogy a mérés kapcsán az erre vonatkozó adatok szubjektív megítéléseken is alapulnak (vagyis ha magasabb az elvárás, akkor alacsonyabb értéket kapott ez a terület az értékeléskor).

Az Összefoglaló jelentés alapján:

A telephely létszámadatai csak annyiban érdekesek, hogy családi háttér indexe (CSH-indexe) elegend? számú tanulónak van, így a részletes elemzésben figyelembe tudták venni ezt is, illetve jelzi, hogy az egyes évfolyamokon 1–2 hiányzó tanuló volt a méréskor.

Fontos megjegyezni, hogy a 6. évfolyamon viszonylag alacsonyabb (77,6 %) azoknak a tanulóknak a száma, akik CSH index-szel rendelkeznek, vagyis értékelhet? módon kitöltve visszahozták a háttér kérd?ívet. (a 8. és a 10. évfolyamon 94 – 95 %).

Az átlageredmények táblázataigen szép képet mutat. Az összehasonlításban az országos átlaghoz, a nyolcosztályos gimnáziumok átlagához és a nagy nyolcosztályos gimnáziumok (legalább 108 tanuló a három évfolyamon) átlagához hasonlítják a mi eredményeinket. Mindegyikt?l szignifikánsan jobb eredményt értünk el.

A telephely eredménye a tanulók CSH-indexének tükrében táblázat azt mutatja, hogy ha az ország összes iskolájában a mi diákjainknak megfelel? CSH-indexszel rendelkez? diákok eredményeit nézzük, akkor minden évfolyamon mindkét kompetenciaterületen szignifikánsan jobb eredményt értek el diákjaink. A nyolcosztályos gimnáziumokhoz viszonyítva matematikából a 8. és 10. évfolyamon valamint szövegértésb?l a 6. évfolyamon a képzési forma alapján elvárható eredményt érték el diákjaink, matematikából a 6. és szövegértésb?l a 8. és 10. évfolyamon pedig jobbat.

A telephely eredményei a tanulók korábbi eredményének tükrébentáblázat szerint a tényleges eredmény az országos eredmények alapján várhatónál jobb (kivéve a 8. évfolyamon a szövegértés eredményt, ahol a várhatóval megegyezik), a nyolcosztályos gimnáziumok várható eredményével általában megegyezik, kivéve a 10. évfolyamon a szövegértést, ami a várható eredménynél jobb. Összességében a tanulók korábbi eredménye alapján elvárható, vagy annál jobb teljesítményt produkáltak diákjaink.

A telephely eredménye az eddigi kompetenciamérésekbentáblázataazt mutatja, hogy matematikából a 2011. évi 8. évfolyam gyengébb eredményt ért el, mint a 2010. évi 8. évfolyam, valamint szövegértésb?l a 6. évfolyam gyengébb eredményt ért el, mint a 2008. és a 2009. évi. Ugyancsak szövegértésb?l a 8. évfolyam eredménye viszont jelent?sen jobb, mint a 2010. évi évfolyamé. Ezek az összehasonlítások viszonylag keveset jelentenek, hiszen a különböz? évfolyamok összetétele jelent?sen különbözhet. Ugyanakkor nem tapasztalható tendenciaszer? javulás vagy romlás az évfolyamok között.

Az alapszintet el nem ér? tanulók aránya táblázat azt mutatja, hogy a 8. évfolyamon matematikából volt 3 %-nyi (2 f?) olyan tanulónk, akiknek képességszintje nem érte el az alapszintet. (Egyikük jelenleg már külföldön tanul.)

Az iskolánk eredményénél szignifikánsan jobb eredményt elért telephelyek száma:

 

 

Évf.

Jobb eredményt elért telephelyek száma (összes telephelyek száma)

 

Országosan

Nyolcosztályos gimnáziumok között

Nagy nyolcosztályos gimnáziumok között

Matematika

6.

21 (2710-b?l)

5 (89-b?l)

1 (33-ból)

8.

50 (2790-b?l)

12 (93-ból)

7 (33-ból)

10.

24 (1670-b?l)

9 (87-b?l)

5 (32-b?l)

Szövegértés

6.

7 (2710-b?l)

6 (89-b?l)

2 (33-ból)

8.

9 (2790-b?l)

4 (93-ból)

2 (33-ból)

10.

14 (1670-b?l)

7 (87-b?l)

3 (32-b?l)

 

 

Az egyes képességszinteken lév? tanulók aránya:

 

 

 

Évf.

Az adott képességszinten lév? tanulók aránya (%)

 

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Matematika

6.

0

4,5

38,8

38,8

13,4

4,5

8.

1,5

1,5

13,6

43,9

30,3

9,1

10.

0

0

3,1

33,8

38,5

24,6

Szövegértés

6.

0

4,5

26,9

49,3

10,4

9,0

8.

0

0

6,1

16,7

63,6

13,6

10.

0

0

0

12,3

49,2

38,5

 

 

(A 6. évfolyamon a 3. képességszint, a 8. és 10. évfolyamon a 4. képességszint az alapszint.)

 

Feladatok:

A tanulók anyagi, szociális helyzete romlásának következményeire az iskolai nevelési-oktatási folyamatban fokozott figyelmet kell fordítanunk.

Er?sítenünk kell a tanulók motivációját, illetve a fegyelmet, ez segíthet az eredmények további javításában.

A felmérésekkor fokozott figyelmet kell fordítanunk a szül?i kérd?ívek begy?jtésére, ez alapozhatja meg a CSH-index teljesebb kör? értékelését, az eredmények kiértékelésekor a figyelembe vételét.

Az egyes évfolyamok átlagos eredményei jók, a figyelmet a pozitív és negatív irányban kiemelked? tanulókra kell fordítani.

=Az alapszintet el nem ér? tanulók (jelenleg már csak 1 f?), illetve a közvetlenül az alapszint feletti eredményt elér? tanulók felzárkóztatására, képességeinek fejlesztésére külön figyelmet kell fordítani.

=A kiemelked? képesség? tanulók további fejlesztése, számukra szakköri lehet?ségek biztosítása.

Az iskolai min?ségirányítási programhoz kapcsolódó intézkedési terv szerint a 2010. évi kompetenciamérés eredményét az I. félévi nevel?testületi értekezleten (2011. november 8.) dolgozta fel részletesen a testület. A 2011. évi mérés kiértékelése után a feladatok a tanévzáró értekezleten elfogadásra kerül? intézkedési terv részét képezik majd.

 

 

 

 

 

 


Intézkedési terv

a 2012/2013. tanévre

(az el?z? évben megfogalmazott célkit?zések megvalósításának folytatása, néhány új feladattal kiegészítve)

Az Intézkedési tervet a nevel?testület elfogadta, megállapodott abban, hogy ahol még szükséges, a következ? tanév elején a részleteket kidolgozza.

Határid? a részletek kidolgozására: 2012. szeptember 30.

Megvalósítás: 2012/2013. tanévt?l a határid?ig kidolgozott részletek alapján.

Felel?s: min?ségbiztosítási csoport

1.Díszítés, tisztaság

·Továbbra is kérjük és várjuk a szül?k segítségét a tantermek kifestéséhez

·A tantermekben a hátsó faliújság legyen informatív és esztétikus minden osztályban (pl. programok, kultúra). Az osztályf?nökök biztassák a diákokat erre.

·A tantermek napközbeni tisztaságára figyeljen minden szaktanár, ha szükséges, tegye szóvá az osztályban. Az elektronikus naplóba jegyezze be a kirívó rendetlenséget.

·Készítsünk pontozási rendszert az osztálytermek esztétikusságának értékelésére.

·Javítani kell az együttm?ködést a takarító céggel.

2.Személyes tör?dés

·Tudatosítani kell a tanulókkal, hogy a nevel?testület elvként vallja, hogy tanórákon és azon kívül is tör?dik a diáksággal.

·Felmérés a személyes tör?déssel kapcsolatosan (bels? kérd?ív alapján).

3.Fegyelmezettség

·A tantestületnek egységes alapelveket kell vallania e téren.

·Ezeket következetesen kell alkalmazni.

·Ugyanazon vétségért ugyanazt a büntetést kell adni.

·A magatartás és szorgalom elbírálásának elvi ajánlását mindenki ismerje, és lehet?leg tartsa szem el?tt az értékelésnél.

·A hiányzásokat precízen adminisztrálni kell és a törvényi kötelezettséget betartani.

·A tanulók fegyelmezettségével kapcsolatban sok probléma merült fel az utóbbi id?ben. A kollégák igen sok fegyelmezési módszert alkalmaznak. Munkaértekezleten folytatjuk a megbeszélést, a szükséges teend?k és a módszerek kidolgozását.

4.Érdekl?dés felkeltése

·Alkalmazzuk bátran továbbra is a motiváció érdekében a dicséretet, a pozitív meger?sítést, mint módszert. Még jobban hangsúlyozzuk azt az elvet, hogy ”Amit megtanulsz, azt nem vehetik el t?led”.

·Törekedjünk annak az érzésnek a megismertetésére, hogy a tanulás, a tudás örömet is jelenthet, okozhat.

·Továbbra is készüljenek fotók az eredményesen szerepl? tanulókról és a bejáratnál az „Akikre büszkék vagyunk” vitrinben kerüljenek bemutatásra eredményeikkel együtt.

·Ahhoz, hogy a diákság minél jobban elfogadja a követelményeinket, szembesíteni kell ?ket az érettségi utáni elvárásokkal (pl. elhelyezkedési lehet?ségek, problémák, pályakezdés, családalapítás nehézségei). Ehhez vegyük igénybe küls? el?adók segítségét is. Építsük be a témát az osztályf?nöki órákba, Bányais napba stb.

5.A kompetenciamérés eredményeinek vizsgálata

A kompetenciamérés eredményeit az érintett szakmák megvizsgálják, az eredményeket a nevel?testülettel ismertetik.

Határid?: 2013. február 28.Felel?sök: magyar és matematika munkaközösségek

A munkaközösségek megvizsgálják, hogy saját területükön a kompetenciamérés eredményib?l levonható következtetések milyen módon hasznosíthatók, milyen változtatásokra van szükség az egyes kompetencia területeken a fejlesztéshez.

Határid?: 2013. április 15.Felel?sök: minden további munkaközösség

6.A bels? mérések folytatása

Határid?:2013. június 15.Felel?s: munkaközösségek

7.A diákok elégedettségének mérése

A tanév végén készüljön felmérés arról, hogy a diákok mennyire elégedettek a tanév ?ket érint? programjaival, valamint a nyolc éves oktatás és nevelés kapcsán kérdezzük meg a végz?sök véleményét a nyolcosztályos képzésr?l, programról.

Határid?: 2013. június 20.Felel?s: iskolavezetés és min?ségbiztosítási csoport

 

 

Havi program

      október

nap  esemény  megjegyzés 
1.    
2.     
 3.     
4.    
 5.     

6.

Megemlékezés az aradi vértanúkról  
7. A sportcsarnok alapkőletétele  
8.    
 9.     
10.    
11. Bolyai Matematika Csapatverseny 5-8. osztály  
12.    
13.    
14. Megyei Matematikaverseny 14-16 óra
15.

Papírgyűjtés

Bátaszéki Matematikaverseny

 
16.  Francia nyelv érettségi  
17. Angol nyelv érettségi  
18.    
19.    
20.    
21.  Német nyelv érettségi  
22.

 Informatika érettségi

Köztársaság ünnepe

Diákcsoportunk utazása Indiába - Csipero

Német nyelvi műfordító verseny

 
23.  Tanítási szünet  
24.    
25. Utolsó tanítási nap az őszi szünet előtt  
26 - november 3. Őszi szünet  
27. Őszi szünet  

28.

 Őszi szünet  
29.  Őszi szünet  
30. Őszi szünet  
 31.  Őszi szünet  

 

Szülői Munkaközösség szervezeti és működési szabályzata

A Bányai Júlia Gimnázium Szülői Munkaközössége

szervezeti és működési szabályzata

 

1.A szülői munkaközösség létrehozása, jogszabályi és anyagi alapjai

1.1.A Bányai Júlia Gimnázium szül?i munkaközösségét a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény {Ktv.} 59. § (1) bekezdése alapján a Bányai Júlia Gimnázium tanulóinak szülei, gondvisel?i (a továbbiakban szül?k) alkotják. A szülők a szülői munkaközösséget jogaik érvényesítése, kötelességeik teljesítése érdekében hozták létre.

1.2.A szülői munkaközösség az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény 1.§-a alapján jött létre, amely szerint „…Az egyesülési jog alapján mindenkinek joga van arra, hogy másokkal szervezeteket, illetőleg közösségeket hozzon létre vagy azok tevékenységében részt vegyen.” A törvény 5.§-a szerint a szül?i munkaközösség nem minősül társadalmi szervezetnek (nincs szükség a cégbírósági bejegyzésére), tevékenységét jelen szervezeti és működési szabályzat alapján végzi.

1.3.A szül?i munkaközösségre vonatkozó jogszabályok:

-a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény,

-a nevelési–oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet,

-az érettségi vizsga vizsgaszabályzatának kiadásáról szóló 100/1997. (VI. 13.) Kormányrendelet.

1.4.A szülői munkaközösség működésének anyagi feltételeit az iskola fenntartója a költségvetésben köteles biztosítani {Ktv. 102.§ (8)}.

 

2.A szülői munkaközösség tagsága, egyéni és szervezeti joggyakorlás

2.1.A szülői munkaközösségi tagság a tanulói jogviszonnyal automatikusan keletkezik, és a tanulói jogviszony megsz?űnésével automatikusan megszűnik.

2.2.A szülő ezen szervezeti és működési szabályzatnak megfelelően gyakorolhatja mindazokat az egyéni jogokat, amelyek őt mint a szülői munkaközösség tagját a közoktatási törvényből, annak végrehajtási utasításából, az iskola belső szabályzataiból valamint egyéb jogszabályokból eredően megilletik.

2.3.A szülői munkaközösség gyakorolja a közoktatási törvényben a szülői szervezetet megillető jogokat mindaddig, míg a Bányai Júlia Gimnáziumban másik szülői szervezet nem alakul. Másik szülői szervezet létrejötte esetén a szülőket megillető jogok gyakorlása a Ktv. 59.§ (2) bekezdése szerint történik.

 

3.A szülői munkaközösség adatai

A szervezet neve: Bányai Júlia Gimnázium Szülői Munkaközössége

Címe: 6000 Kecskemét, Nyíri út 11.

Képviselője: A választmány elnöke

 

4.A szülői munkaközösség feladata, szervezete, döntéshozatala

4.1.Osztály szülői munkaközösségek

4.1.1.Az egy osztályban tanuló diákok szülei osztály szülői munkaközösséget alkotnak. A szülői munkaközösség munkájában történő részvétel a szülő joga, ugyanakkor a szülő nem köteles részt venni a szülői munkaközösség tevékenységében.

4.1.2.Az osztály szülői munkaközösség feladata az osztályban tanuló diákok tanulmányi munkájának és közösségi tevékenységének támogatása, segítése, érdekeik képviselete, az osztály közösséggé válásának elősegítése. Az osztály szülői munkaközössége figyelemmel kíséri a tanulói jogok érvényesülését, a pedagógiai munka eredményességét.

4.1.3.Az osztály szülői munkaközössége együttműködik az iskolavezetéssel, az osztályfőnökkel, az osztály diákönkormányzatával.

4.1.4.Az osztály szülői munkaközösség gyakorolja mindazokat a jogokat, amelyeket az iskola szabályzatai számára biztosítanak, dönt saját programjáról, tevékenységéről, a szervezeti és működési szabályzat keretei között meghatározza szervezetét, vezetését, megválasztja képviselőit.

4.1.5.Az osztály szülői munkaközössége véleményt nyilváníthat, javaslatot tehet az iskola munkájával kapcsolatos bármely kérdésben.

4.1.6.Az osztály szülői munkaközösségének összehívását a megtárgyalandó téma megjelölésével az osztályban tanuló diákok szüleinek 20 %-a, az osztályfőnök, az iskolavezetés vagy az osztályban tanuló diákok 20 %-a kezdeményezheti. Az osztály szülői munkaközösségét a kezdeményezés alapján szorgalmi időszakban két héten belül össze kell hívni. Az osztály szülői munkaközösségét a munkaközösség választott vezetője vagy az osztályfőnök hívhatja össze.

4.1.7.Az osztály szülői munkaközössége akkor határozatképes, ha az osztályban tanuló diákok 2/3-ának a szülője jelen van. A szülői munkaközösség határozatait nyílt szavazással egyszer? többséggel hozza, a jelen lévő szülők diákonként egy szavazattal rendelkeznek.

 

4.2.Iskolai szülői munkaközösség

4.2.1.Az osztályok szülői munkaközösségei alkotják az iskolai szülői munkaközösséget. Az iskolai szülői munkaközösség élén a választmány áll. A választmány a szülői munkaközösség legfőbb döntéshozó, véleményező, javaslattevő fóruma. A választmányba az osztály szülői munkaközösségek saját döntésük alapján 1 – 3 képviselőt delegálnak. A képviselők az osztályban tanuló diákok szüleit képviselik.

4.2.2.Az iskolai szülői munkaközösség feladata az iskolai nevelő–oktató munka segítése, támogatása, az iskola és a szülők közötti együttműködés előmozdítása, részvétel a tanulók és a tanulói közösségek, a szülők és a szülők közösségei érdekeinek érvényesítésében, a szülői közösségeket megillető jogok gyakorlásában.

4.2.3.Az iskolai szülői munkaközösség nevében a választmány gyakorolja a szülői szervezetet megillető jogokat. A választmány jogainak gyakorlását átruházhatja a választmány elnökére, a választmány vagy a szülői munkaközösség valamelyik tagjára, kivételesen olyan külső személyre, aki nem tagja a szülői munkaközösségnek.

4.2.4.Nem ruházhatja át a választmány az iskola megszüntetésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával kapcsolatos fenntartói döntéshez, az iskola szabályzatainak elfogadásához, valamint az igazgató megbízásához, megbízásának visszavonásához kapcsolódó egyetértési, véleményezési jogát. A szülői munkaközösség jogainak megsértése esetén törvényességi kérelemmel fordulhat a fenntartóhoz {Ktv. 84.§ (2)}. A törvényességi kérelem, illetve annak elutasítása esetén a bírósághoz fordulás jogát sem ruházhatja át a választmány.

4.2.5.A választmány döntési joga kiterjed saját szervezetére, működésére, valamint mindazokra a kérdésekre, melyeket jogszabály vagy az iskola belső szabályzatai a hatáskörébe utalnak.

4.2.6.A választmány véleményt nyilváníthat, javaslatot tehet az iskolai életet érintő bármely kérdésben, kérdést intézhet az iskolavezetéshez, a nevelőtestülethez.

4.2.7.Az iskolai szül?i munkaközösség választmánya szükség szerint, de évente legalább kétszer ülésezik. A választmány összehívását a választmány tagjainak legalább 20 %-a, legalább négy osztály szülői munkaközössége, a szül?k legalább 10 %-a vagy az iskolavezetés kezdeményezheti, az ülés napirendjének megjelölésével. A választmányt a kezdeményezés alapján szorgalmi időszakban két héten belül össze kell hívni. A választmányt az elnök az igazgató közreműködésével is összehívhatja.

4.2.8.A választmányi ülésen tanácskozási joggal vesz részt az igazgató vagy az iskolavezetés képviselője. A választmány üléseire meg lehet hívni az iskola bármely tanárát, bármelyik szülőt.

4.2.9.A választmány akkor határozatképes, ha legalább 11 szavazásra jogosult jelen van. A választmányi ülésen minden osztály képviselőjének és az elnöknek egy-egy (összesen 17) szavazata van. A választmány döntéseit nyílt szavazással, egyszer? többséggel hozza. Személyi kérdésekben a választmány dönthet a titkos szavazásról.

4.2.10.A választmányt az elnök vezeti. Az iskolai szülői munkaközösség elnökét a választmány választja négy évre. A választmány elnökére javaslatot tehet a szülői munkaközösség bármely tagja vagy az iskolavezetés. Több jelölt esetén az lesz a választmány elnöke, aki legalább 9 szavazatot kapott. Ha nincs ilyen jelölt, új jelölést és választást kell tartani.

4.2.11.A szülői munkaközösséget az elnök képviseli. A választmány egyes ügyekben mást is megbízhat a szülői munkaközösség képviseletével

4.2.12.A választmány üléseit az elnök, távolléte esetén az általa megbízott választmányi tag vezeti. A választmány üléseiről emlékeztető készül, amely tartalmazza a napirendet, a megtárgyalt kérdéseket, valamint a választmány határozatait. Az emlékeztetőt az ülést levezető elnök (vagy az általa megbízott, az ülést levezető választmányi tag) és egy választmányi tag hitelesíti. Az emlékeztető elkészítéséről az igazgató gondoskodik, egy példányát az iskola irattárában kell elhelyezni.

 

 

A szervezeti és működési szabályzatot a szülői munkaközösség választmánya 2006. október 12-én elfogadta.

 

 

Szenténé Tubak Klára

a szülői munkaközösség elnöke

A Szül?i Munkaközösség választmánya

A szül?i munkaközösség választmánya

2014/2015. tanév

Osztály

Szül?

Tanuló

11.B

Dr. Budavári Zsuzsanna (elnök)

Kasza-Tóth Anna

5.A

Demény Judit

Szabó Konrád

5.A

Árvainé Fazekas Mariann

Árvai Zita

5.A

Sz?cs Eszter

Kovács Hanna Enik?

5.B

Borza Beáta

Borza Botond

5.B

Golovics Andrea

Liszicsán Dávid Antal

5.B

Mátó Laura

Mátó Márk

6.A

Fertigné Gyenes Anett

Fertig Alexandra

6.A

Bokros Katalin

Bancsi Márk

6.B

Böd? Helga

Bugya Kamilla

6.B

Lantosné Kovács Tímea

Lantos Balázs

6.B

Piroskáné Szabó Krisztina Erzsébet

Piroska Ádám

7.A

Steigler Lászlóné

Steigler Ádám

7.A

Lakó Erika

Oltyán Kristóf

7.B

Herczegné Balanyi Anikó

Herczeg Zsanett

7.B

Csenki Csabáné

Csenki Csongor

7.B

Fazekas Erika

Kurucz István

8.A

Kovács Ágnes

Kovács Anna

8.A

Muháné Geitz Annamária

Muha Krisztina

8.A

Kovács Ildikó

Pusztai Petra

8.B

Budai Zsuzsanna

Igaz Bátor

8.B

Baloghné Szabó Anita

Balogh Gerg?

8.B

Hermann Károly

Hermann Péter Pál

9.A

Borkics Márta

Szedresi Luca

9.A

Berta Ildikó

Berta Luca

9.A

Fertigné Gyenes Anett

Fertig Attila

9.B

Sánta Gabriella

Narad Márton

9.B

Sebestyénné Végh Anikó

Sebestyén Anikó

10.A

Feketéné Réthey Gabriella

Fekete Réka

10.A

Buzásiné Ádám Erzsébet

Buzási Dániel

10.A

Dr. Kissné Szabó Anita Szilvia

Kiss Dávid

10.B

Józsáné Kovacsik Gabriella

Józsa Katalin

10.B

Pásztorkáné Garaczi Margit

Pásztorka Bea

10.B

Gömöri Ágnes

Király István Gábor

11.A

Csonkáné Panek Andrea

Csonka Marcell

11.A

Dr. Kelemen Edit

Bodonhelyi Anna

11.B

Baloghné Szabó Anita

Balogh Gréta Katalin

11.B

Bodorné Tavaszi Anita

Bodor Mónika

11.B

Dr. Budavári Zsuzsanna

Kasza-Tóth Anna

12.A

Kupa Tiborné

Kupa Dalma

12.A

Pongóné Kovács Erika

Pongó Gabriella

12.A

Steigler Lászlóné dr. Rédei Rita

Steigler Alida

12.B

Baranyi Éva

Zemplényi Réka

12.B

Ger?háziné K?míves Katalin

Ger?házi Gerg?

12.B

Vargáné Pulai Edina

Varga József

 

 

Matematika pontszerző verseny

2016-2017. tanév

Szervező tanár: Varga József
email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Versenykiírás

1. forduló Feladatok Megoldás Eredmények
2. forduló Feladatok  Megoldás  Eredmények
3. forduló Feladatok  Megoldás  Eredmények
4. forduló  Feladatok   Megoldás  Eredmények
döntő      

 Az előző év megoldásai

I. forduló     II. forduló     III. forduló     IV. forduló

Az előző év eredményei

BEISKOLÁZÁSI TÁJÉKOZTATÓ

 Folyamatban...

 

A tanév rendje

A 2018/2019. tanév rendje

2018.

szeptember 3.

1. tanítási nap, 8 órakor tanévnyitó

szeptember 5.

Jelentkezési határidő az október-novemberi érettségi vizsgákra

október 6.

Megemlékezés az aradi vértanúkról osztálykeretben

október 15-29.

Írásbeli érettségi vizsgák

október 20.

A középfokú iskolák felvételi tájékoztatóban nyilvánosságra hozzák felvételi eljárásuk rendjét.

október 26. (péntek)

Utolsó tanítási nap az őszi szünet előtt

október 29. – november 2.

Őszi szünet

november 5. (hétfő)

Első tanítási nap a szünet után

november 8-12.; 19-23.

Emelt szintű és középszintű szóbeli érettségi vizsgák

december 7.

Az általános iskolai tanulók jelentkezése az írásbeli felvételi vizsgára

december 21. (péntek)

Utolsó tanítási nap a téli szünet előtt

december 27 - január 2.

Téli szünet

2019.

január 3. (csütörtök)

Első tanítási nap a téli szünet után

január 19. 10 óra (szombat)

Írásbeli felvételi vizsga (hozzánk jelentkező tanulók)

január 24. 14 ó.

Pótló írásbeli felvételi vizsga

január 25.

Az I. félév vége

február 1-ig

Félévi értesítők kiosztása

február 7.

Értesítés az írásbeli felvételi vizsgák eredményéről

február 18.

Jelentkezési határidő (hozzánk)

február 15.

Érettségire jelentkezés határideje

február 25.

Megemlékezés a kommunista diktatúrák áldozatairól osztálykeretben 9-12. évfolyam

március 18.

Ideiglenes felvételi jegyzék nyilvánosságra hozásának határideje

április 17. (szerda)

Utolsó tanítási nap a tavaszi szünet előtt

április 18 - április 23.

Tavaszi szünet

április 24. (szerda)

Első tanítási nap a tavaszi szünet után

április 16.

Megemlékezés a holokauszt áldozatairól osztálykeretben 9-12. évfolyam

április 30.

Döntések határideje a felvételről

május 2.

A 12. évfolyam utolsó tanítási napja

május 6. de.

Magyar nyelv és irodalom írásbeli érettségi

május 7. de.

Matematika írásbeli érettségi

május 8. de.

Történelem írásbeli érettségi

május 9. de.

Angol nyelv írásbeli érettségi

május 10. de.

Német nyelv írásbeli érettségi

május 13. de.

Informatika írásbeli érettségi, emelt szintű (Latin nyelv – 14 óra)

május 14. de.

Biológia írásbeli érettségi

május 16. de

Informatika írásbeli érettségi, középszintű (Ének-zene – 14 óra)

május 17. de.

Kémia írásbeli érettségi

május 17. du.

Földrajz írásbeli érettségi

május 20. de.

Fizika írásbeli érettségi

május 20. du.

Vizuális kultúra írásbeli érettségi

május 21. de.

Francia nyelv írásbeli érettségi

május 22.

Angol, német idegen nyelvi mérés a 6. és 8. évfolyamon

május 22. du.

Mozgóképkultúra és médiaismeret, dráma írásbeli érettségi

május 29.

Kompetenciamérés (olvasás-szövegértés, matematika eszköztudás, minden hatodikos, nyolcadikos, tizedikes tanulónál).

június 5-13.

Emelt szintű szóbeli érettségi vizsgák

június 14. (péntek)

Utolsó tanítási nap

június 17-28.

Középszintű szóbeli érettségi vizsgák

június 20-22.

Beiratkozás

Bányai Júlia-díjasok

A Bányai Júlia-díj kitüntetettjei

1999
   
Mayer Edina    Nagy Marianna
2000
     
  Kriston Vizi Gábor   
2001
Gangl Ágnes Nagy Dávid Vörös Krisztina
2002
   
Reiss Attila   Szabó Andrea 
2003
   
 Litter Anna   Reiss Tibor 
2004
     
   Borda Bence  
2005
Németh Bertalan Váradi Zsolt Gyula  Mészáros Eleonóra
2006
   
Katus Kinga   Molnár Nóra
2007
     
  Chu Minh Trang   
2008
   
Balogh Teréz   Garaczi Tamás 
2009
     
  Tótka Dorottya   
2010
     
  Fodor Zsuzsanna Réka   
2011
Lengyel Anna Máté Andor Pápai Márta
2012
Peszeki Nikolett Páli Réka Nagy Dániel
2013
     
  Takács Sándor   
2014
Bulla Gréta Flóra Janositz Gréta Ágnes Móczár Dávid
2015
 
Barta Zsolt   Takács Dániel
2016
Bodonhelyi Anna Coulibaly Patrik Sékou

Marticsek Réka

2017
 
Gucsi Bálint   Csomor Balázs Patrik
2018
Molnár Balázs Simon Dániel Gábor  Szakali Benedek
2019
   
xy1 xy2  xy3

DIÁKJAINK

2019-2020. tanév 
5.a Of: Varga Györgyi 5.b Of: Szappanos Tibor
Bánhegyi András
Borbás Bence
Dajka Iván
Deák Lilla
Domián Petra
Domonyi Ákos
Fábián Panna
Farkas Kornél
Fehér Kármen
Geréb Levente
Hammer Tibor
Horváth Luca
Kondé Zsóka
Kovács Adél Emma
Kovács Luca Kata
Lantos Levente
Lázár Benedek
Lazics Tivadar
Mészáros Ábel
Mihó Mór
Molnár Petra
Nagy Katalin
Nagymihály Liza Lara
Nyirády Jázmin Nóra
Országh Botond
Simity Zorán
Suba Olivér
Szabó-Győrfy Csongor
Szöllősi Szabolcs
Tóth Beáta Klára
Tóth-Bajnai Brúnó Roland
Ugró Sándor Dávid
Zólyomi Csongor
Zsák Ádám Attila
 
Berényi Emese
Bielik Nikolett
Birkás Kitti Nóra
Csukás Barna
Fábián Gergő
Gál Miklós Ferenc
Gyenes Zsuzsanna
Hajagos Konor
Halmos Márton
Heizer Orsolya
Holló Zulejka
Horváth Ákos
Horváth Fanni Virág
Kondorosi Vencel
Kovács Anna Borka
Kovács-Kalocsa Dávid
Ladányi Eszter
Makai László Gergely
Marozsi Szilárd
Nagy Ákos
Nyíri Ákos
Papp Hanna Dóra
Putnoki Soma
Simon Katica Hajnal
Solymosi Petra
Szabó Roland
Szabó Zalán
Szarka Gabriella
Szebellédi Bátor Benjámin
Székedi Igor
Szelgrád Orion Bertalan
Veliczky Levente
Vincze Valéria
Zsoldos Sándor
 
6.a Of: Badó Zsolt 6.b Of: Sántáné Beke Anikó
Apró Márta
Bakos Ádám Tamás
Balla Géza
Bánhegyi Nándor
Bertollo Antonió Giovanni
Bial Veronika
Bíró Csongor Vitéz
Braunitzer Sára Mónika
Bulla Lili
Csóka Botond
Csonka Zsófia
Dunai Balázs
Erős Fanni
Gallyas Georgina Csenge
Gyenesei Veronika
Hajagos Norton
Hegedűs Botond
Komáromi Zsombor
Korpácsi Máté
Kovács Laura
Lakó Botond
Marsa Ádám
Nagy Boglárka
Nagy Ninett
Pálfi Bálint Ádám
Pusztai Balázs
Pusztai Bálint
Sánta Gábor
Sánta Zea
Sárkány Boldizsár
Steinmetz Balázs
Szénás Gréta
Tóth Hanga Katalin
Vámosi Zétény Botond
Venczel László Zsombor
Vincze Miklós
 
Balázs Panna Kata
Barát Norina
Benyáts Petra
Bíró György András
Biró Richárd
Bogdány Sándor Szilárd
Buzás Brúnó
Csató Laura
Csernák Zsófia
Csík Szonja
Csonka Lilla
Erdős Konrád
Faragó Csillag Virág
Gajdos Márk
Gera Viktor
Geredy Szilárd
Gyenes Károly
Heizer Panna
Holló-Zsadányi Senon
Kiss Boglárka Ágnes
Ladányi Csaba
Lédeczi Márton
Lukács Luca
Mikuláss Dorka Sára
Mohay Henrik
Mohay Zorka
Molnár Anna
Palotás Zsombor Zoltán
Papp Szabolcs Ádám
Rácz Gábor
Rigó Blanka
Szabó Márton
Szecsődi Szonja
Túri Gábor
Virág Eszter
Zakály András
 
7.a Of: Geleta Mihály 7.b Of: Brenyóné Malustyik Zsuzsanna
Bajáki Borbála Mária
Balásházy Dávid
Balla Zita
Bán Levente
Baranyi Panka
Bereczki Bence
Bodonhelyi András
Demeter Emma
Fazekas Levente
Ferencz József Bertalan
Forgó Olivér
Gaál Tamás
Györke Laura
Horváth Zsolt
Huszka Janka
Kaczkó Martin
Kakuszi Bence
Király Anna
Király Barnabás László
Kispeti Anna
Kovács Gergő
Kovács-Bánhalmi Hédi Zita
Lázár Levente
Lukács Tímea
Mészáros Botond
Mihó Maja
Nagy Korina Vanda
Németh Lora Rita
Orosz Dorka
Papp Barnabás
Petrányi Lilla
Pozsonyi László Ákos
Rickert Anna Míra
Szebellédi Anna Seron
Székedi Fanni
Veliczky Zalán
 
Andrássy Panni
Antal Dávid
Balis Gergő
Bernáth Theodóra
Bielik Noémi
Birkás Luca Hanna
Bóta Benedek
Coulibaly-Rácz Médea Zília
Fekete Balázs
Fellegi Regő
Futó Xavér
Halasi Áron
Horváth Bíborka Zsuzsanna
Hovány Luca Laura
Kapás Dávid Donát
Kiss Beatrix
Kisznyér Márton
Kovács Krisztina
Kőrös Judit
Kun Bianka
Mák Péter
Moisko Anna Júlia
Nagy Márton Béla
Pálinkás Máté
Pap Tamara
Pap Zalán
Schweibert Bálint
Simon Barnabás
Simon Csanád Álmos
Somodi Zselyke Zsófi
Szabados Gabriella
Szabó Benedek Márk
Tózer-Nemes Boglárka
Varga Zsombor Márk
Zilai Bence
 
8.a Of: Varga József 8.b Of:  Molnár Marianna
Bakos Péter Levente
Bánhegyi Dániel
Bende Heidi
Bogár-Szabó Mihály
Bognár Adél Krisztina
Börönte Kitti
Csizmár Dóra
Csuka Laura Orsolya
Dajka Dóra
Ecsédi Dániel
Farkas Orsolya
Fejes Gergő Szabolcs
Hajnal Balázs
Hegedűs Bálint
Kapás Anna
Kasza-Kovács Máté
Kégel Tamás
Laczkó Zsombor József
Mihalik Sára
Mikó Krisztofer
Molitorisz Károly
Nagy Dorka
Nyikos Botond Tamás
Nyíri Kata Luca
Pap Marcell
Pásztor Bálint
Szalai Anna
Szász Réka Boglárka
Szekeres Máté Tamás
Szűcs Olívia
Tormási Tícia
Urbán Luca Maja
Vágó Ábel Iván
Vidman Emma
Vincze Natasa
Virág Péter László
 
Árvai Zsófia
Borbély Bálint
Bugya Emese
Bujdosó Villő Sára
Dézsi Viktória
Dobos Máté
Fehér Iván
Gál Janka
Gyimesi Anna
Hajagos Patrik
Hangya Kinga Imola
Homoki Hanna Regina
Kálóczi Milán
Kárász Milán
Kispál Kamilla
Kovács Donát
Magos Virág
Mayer László
Mészáros Máté
Mikuláss Péter Pál
Mohácsi Levente
Nyári Zsolt
Nyúl Anna Eszter
Orosz Sándor
Palotás Botond László
Petrovszki-Lajszki Lili
Prausz Réka Édua
Rácz Boglárka
Rácz Virág Emese
Ruzsa Marcell
Szabó Natália Lívia
Székely Borbála
Szöllősi Elenor
Tamás Márton Áron
Vámosi Zsombor Zoltán
Varga-Zalay Benedek Tibor
 
9.a Of: Szabó Ödön 9.b Of: Markót Mónika
Ádány Balázs
Alter Marcell Róbert
Bán Noémi
Beckwith Izsák
Csikai Virág
Deák Adél
Dong Yifan
Dúl Noémi
Ferenczi Levente
Gaál Adrienn
Hajagos Marcell
Herczeg Nelli
Huszka Áron
Jászói-Nagy Gergő
Kispéter Zsuzsanna Zóra
Kiss Antal Gergely
Koffenstein Dóra
Kollár Gabriella
Labancz Barnabás
Lékó Levente
Madácsi Emese Rita
Magos Dóra Anna
Makány Máté
Manga Milán
Márhoffer Soma
Nagy Anasztázia
Oltyán Máté
Pallagi Judit
Tóbiás Csilla
Tóth László
Váczi Bernadett
Veliczky Csanád
Vörös Levente
Zelenyánszki András
 
Ádám Zsófia Anna
Ávár Bence
Balis Dominik
Biró Leona Éva
Bori Kristóf
Csomor Zsófia
Csőszi Edit Lili
Dér Olivér
Dósay Lilla
Gál Nándor
Gáspár Ákos
Ginál Szabolcs
Hegedűs Panni
Józsa Tamara
Jurászik Márk
Kohut Márk Balázs
Kovács Melinda
Kovács Vid András
Lukács Nándor
Lugosi Soma
Mák Réka
Nagy Lőrinc Imre
Pap Nándor
Pászti Anna
Pullai Zsombor
Rottár Kimi Victor
Sebők Janka
Seregély Anna Bora
Somodi Zalán Botond
Szabó Bence
Szilvási Hanna
Vaczuli Kornél
Vágó Zita Ildikó
Völgyesi Máté
 
10.a Of:  Rebek Renáta 10.b Of:  Borsós Nikolett
Antal Katalin
Árvai Zita Marian
Bodnár Levente
Bodor Milán Ferenc
Csongor Bálint Brúnó
Erdős Kornél
Faragó Tamás
Farkas Eszter
Forgó János Bálint
Góbor Bence
Györke Noémi
Hegedűs Lilla
Iván Molli
Józsa Kristóf
Kása Zita
Katona Bálint
Kovács Gergely
Kovács Hanga
Kovács Hanna Enikő
Kovács Kristóf
Marticsek Marcell
Merena Gábor
Mihalik Bálint Olivér
Nagy Judit Janka
Palásti László
Piskolti János Viktor
Sárkány Zorka
Somodi Kinga
Spirk Tamás
Szabó Konrád Tamás
Szórát Béla
Tormási Zsombor László
Török Ágoston
Urbán Janka Sára
Vámos Dóra
Virág Dávid
Zsigó Dávid
 
Bakó Eszter Enikő
Bera Beatrix
Bodnár Máté
Borza Botond
Börönte Balázs
Deák Péter
Gyenes Tímea
Horváth Hanna Zsófia
Iván Annamária
K. Szabó Kristóf
Király Pál
Kis-Baranyi Balázs
Kispál Kristóf
Komáromi Dorina
Kósa Viola
Mátó Márk
Mezei Polett
Mihálka Máté
Muhari Noémi
Nagy Szabolcs
Nagy Zorka Anna
Papp Ildikó Hanna
Radványi Kende
Somodi Soma Tamás
Szabó Dóra Zsófia
Szalai Simon
Szigeti Fanni
Tóth Izabella
Ujvári Fanni
Vass József
Weigert Atina Szilvia
Zsigmond Richárd Tibor
 
11.a Of: Keresztes-Gudmon Veronika 11.b Of:  Borzákné Dr. Nacsa Mária
Bancsi Márk Attila
Benkovics Boglárka
Böjthe Dóra
Csomor Sára
Dali Tünde
Deres Péter
Dúl András
Fazekas András
Fehér Zsombor
Fertig Alexandra Mónika
Giblák Adél Renáta
Holecz László
Ipacs Kornél
Kasza Dániel
Kiss Balázs
Kiszely Natália Ágnes
Kollár Anna
Kovács Bence
Lantos Kristóf Péter
Madár Áron Attila
Mészöly Odett Gabriella
Monus Laura
Oláh Rebeka
Pálinkás Balázs
Pálvölgyi Zsófia
Pöszmet Vanessza
Sörös Patrik
Surányi Kristóf
Tamási Máté
Tóth Titus
Ábrahám Balázs
Bálint György Márton
Baranyi Márton ?
Bori Barnabás
Bugya Kamilla Mária
Bulla Jázmin Anna
Csomor Tamás
Fehér Enikő
Fejes Ágnes
Fenyvesi Máté
Gegő Levente
Kovács Zoltán
Labancz Levente
Lantos Balázs
Molnár Kamilla
Nagy Barbara
Oláh Csaba
Ölvödi Soma
Pajor Áron
Papp Botond
Piroska Ádám Olivér
Szabó Péter László
Szabó Marcell
Szécsényi Szabolcs Viktor
Szentgyörgyi Kornélia
Takács Lili
Tóth Zsófia
Varga Ádám
Varga Tamás
Veliczky Zsófia
Vidman Luca
 
12.a Of:  Berkecz Pál 12.b Of: Reiterné Makra Zsuzsanna
 
András Bence
Antalfalvi Anna
Baranyi Bernadett
Baranyi Brúnó
Bozóki Enikő
Bukor Tamás
Finta Ferenc
Forró Boglárka
Gróf Bence 
Gyenge Blanka
Huszka Hanna
Kaptás Flóra
Kaiser Nóra Luca
Köteles Kristóf
Lukács Laura
Mák Zoltán
Mihalik Dániel
Molitorisz Luca
Nagy Dorottya
Németh Hédi
Nyíri Anna Eszter
Oltyán Kristóf
Oroszi Péter
Pallagi Norbert
Pászti Lilla
Rácz Zsombor
Steigler Ádám László
Szabó Gréta Mária
Szász Attila
Trombitás Lili
Turán Gergő Lajos
Varga-Fekete Dániel
Venyingi Fanni
Vidman Áron
Zubek Brenda Roberta
Zsoldos Zsuzsa
Bekő Katinka Csenge
Bogner Dávid
Bujdosó Gréta
Czingráber Fanni
Faragó Dóra
Farkas Lilla
Fehér Izabella
Gaál Petra
Gerő Benedek János
Gyimesi Eszter
Hegedűs Eszter
Hegedűs Levente
Herczeg Zsanett
István Bálint Boldizsár
Kolonics Milán
Kovács Áron
Kovács Panna
Kovács Timon
Kurucz István
Magyari Alex
Mester Dóra Klára
Négyessy Júlia Zita
Nyakas Kitti Zolna
Rúzsa Dániel
Solt Márta Kata
Szabó Márk
Szigeti Izabella Bianka
Szilvási Adrienne
Tóth Petra
Treiber Tamás Norbert
Varga Ákos
Váradi Lili
Veres Enikő Evelin
Vörös Annabella
Zsetkó Dávid
 

csengetési rend

Csengetési rend

becsengetés figyelmeztető
csengetés
kicsengetés
0. 07:10  - 07:50
1. 08:00 08:40 08:45
2. 08:55 09:35 09:40
3. 09:50 10:30 10:35
4. 10:55 11:35 11:40
5. 11:50 12:30 12:35
6. 12:40 13:15 13:20
7. 13:25 14:00 14:05

Volt tanáraink

Akik a Bányai Júlia Gimnáziumban tanítottak

Igazgatók:

Gabala Ibolya, Jánossy Kálmán, Dr. Simon László, Dr. Bán Ervinné, Fischer István, Brenyó Mihály

Adamik Ferenc

Bába Viktória

Bajtai Mária

Baky Lajos

Balázs Mátyásné

Balog Edina

Baltás Dániel

Dr. Baltás Gézáné

Dr. Bán Ervinné

Báron László Lajosné

Bathó István

Dr. Beke Ida

Beke József

Beke Józsefné

Bella Rózsa

Bóka Papp Mária

Borsos Ferenc

Boskó Imola

Bölcs István

Bölcs Istvánné Berkes Anna

Burián Éva

Butsi Istvánné

Csapó Katalin

Csáky Klára

Csernus Lászlóné

Csoma Mária

Dr. Csupor István

Dr. Csupor Istvánné

Dankó Géza

Deim Sára

Ember Jánosné

Faragó Magdolna

Farkas Ágnes

Fazekasné Kary Tünde

Fekete Antalné

Dr. Feketéné Kordé Katalin

Fischer István

Dr. Fodor Istvánné

Fojtik Eszter

Galambos Péter

Galgóczy Anna

Dr. Gátai Ferencné

Gémes Anna (Dr. Kardos Józsefné)

Dr. Gréczy Imréné

Gurabi Gyuláné

Gyönyör Tekla

Györgyiné Konc Judit

Gyulai Antalné

Dr. Gyurkovics Istvánné (Pallos Erzsébet)

Hadi István

Hadi Istvánné

Hamza Győzőné

Herczegh Adolf

Homoki Györgyné

Horváth Katalin

Horváth Kázmérné

Hőrig Katalin

Huszka Márta

Kálmán Lajosné

Kapots Ildikó

Károlyfalvi József

Dr. Katona Piroska

Kelemen György

Kereckei Elekné

Késmárki Andrásné

Dr. Ketzán Ivánné

Dr. Kiss Árpádné

Kiss Ferenc

Kiss Lajosné

Kiss Szabóné Petri Zsuzsanna

Dr. Kollányi Teréz

Kósa Károlyné

Kovács Gergely

Kovács György

Kovács Istvánné

Kovács Katalin

Kovács Pál

Kovács Rita

Kovács Tiborné

Krajcsovicz Mihályné

Kurilla Márta

Kurucz Géza

Kurucz Gézáné

Dr. Lestár Béláné

Leviczki József

Dr. Losoncz Mihályné

Lőrincz Béla

Maczkó Gézáné

Mag Józsefné

Makáry Szilvia

Mester Barnabásné

Mészáros Lászlóné

Mészáros Zsófia (Juhász Lászlóné)

Molnár Sándor

Nagyné Kasza Irén

Nulinek Jenőné

Nyerges Andrea

Nyerges György

Nyulászné Homoki Katalin

Oláh Lajos

Omlósi Margit

Óvári Lajos

Óváriné Csabai Mária

P. Kovács Istvánné

Pálinkás Ilona

Pető Istvánné

Péter Lászlóné

 

 

Pintérné Major Éva

Pozsgai Imréné

Rab Dénes

Radnai Antal

Dr. Rebek Lőrincné

Retkes Anna

Rezsekné Fehér Laura

Rési Jánosné

Sándor Erzsébet

Dr. Sárkány Ernőné

Dr. Sármási Jenőné

Dr. Simon László

Szabadi Sándorné

Szabó Csilla

Dr. Szabó Elek

Szabó Ilona

Szabó Józsefné

Szabó Miklós

Dr. Szabóné Aradi Mária

Szabó Sándor

Szabóné Fricska Anna

Szalai Sándor

Szász Antal

Székely Jánosné

Szegediné Tóth Ildikó

Szekér Endréné

Széles Judit

Dr. Széles Lajosné

Dr. Szenáki Jánosné

Szilágyi Tiborné

Szirmai Mónika

Szőts Rudolf

Dr. Sztanojev Györgyné

Dr. Tapasztóné Perlaki Magdolna

Dr. Tiszavölgyi Kinga

T. Nagy Ferencné

Tamási Andrásné

Tolnainé Tarnai Éva

Tornyai Jenő

Tóth Ágnes

Tóth Viktor

Tritz Egon

Ujlakyné Szűcs Éva

Urbán Sándorné

Varga Mária

Dr. Varga Sándorné

Vass Albin

Vágó Judit

Verasztó Ferencné

Vida Józsefné

Zakar Béláné

Zöldi Kovács János

Zemplényi Gyula

Zsírosné Kis Ilona

 

Tanáraink

 

Tanáraink a 2019/2020. tanévben
név szaktárgyak email
Ambrus-Huszárik Tamara angol nyelv - történelem Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Badó Zsolt matematika-informatika Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Bakk János matematika-fizika Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Berkecz Pál történelem-könyvtár Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Bogdányné Pigniczki Erzsébet matematika-informatika Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Borsos Katalin biológia-kémia-humánökológia Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Borsós Nikolett magyar nyelv és irodalom Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Borzákné dr. Nacsa Mária történelem-orosz nyelv Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Brenyóné Malustyik Zsuzsanna magyar nyelv és irodalom-latin nyelv Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Fenyvesi László
erkölcstan, filozófia, történelem-könyvtár Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Geleta Mihály
testnevelés Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Gór-Hainfart Márta
ének Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Halász Alexandra matematika - fizika - számítástechnika Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hegyvári Gabriella angol nyelv Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Jankay Éva magyar nyelv és irodalom-angol nyelv-mozgókép és médiaismeret Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Keresztes–Gudmon Veronika magyar nyelv és irodalom-francia nyelv-orosz nyelv Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Kiss Róbert matematika–informatika–kémia Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Korsósné Jávorka Zsuzsanna igazgatóhelyettes,
bilológia-földrajz
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Krett György informatika Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Labancz István földrajz-kémia Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Dr. Lukács Lajos igazgató,
matematika-fizika
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Magony Katalin testnevelés Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Markót Mónika német nyelv Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Máthé Ildikó igazgatóhelyettes,
angol nyelv-orosz nyelv
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Molnár Marianna német-nyelv-orosz nyelv Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Rebek Renáta angol nyelv –––
Reiss Katalin német nyelv Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Reiterné Makra Zsuzsanna matematika-kémia-számítástechnika Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Sántáné Beke Anikó rajz és vizuális kultúra Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szabó László testnevelés Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szabó Ödön biológia-földrajz Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szappanos Tibor testnevelés Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Széki Mirella angol nyelv-történelem

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Szittyai István  matematika-fizika

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Tóth Márta német nyelv-orosz nyelv

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Dr. Ujlaky István történelem-földrajz Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Varga József matematika-fizika Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Vargáné Hajdú Mária laboratórium vezető,
kémia-fizika
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Varga Györgyi magyar nyelv - német nyelv, logopédus - gyógypedagógus Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Kecske Kupa

A MATEGYE által szervezett Kecske Kupa matematika versenyen mintegy száz csapat mérte össze tudását: a versenyz?k Kecskemétr?l és több vidéki városból érkeztek. A bányaisok is szép számban vettek részt a vetélked?n, s a díjazottak közé a következ? csapatok kerültek:

Mihalik Bálint, Piskolti János, Török Ágoston, Virág Dávid 5.A - II. hely (felkészít? tanár: Varga József, Brenyó Mihályné); Kósa Viola, Papp Ildikó Hanna, Szigeti Fanni, Tóth Izabella 5.B - V. hely (Badó Zsolt, Kiss Róbert); Nagy Janka, Sárkány Zorka, Urbán Janka, Vámos Zorka 5.A - VIII. hely (Varga József, Brenyó Mihályné); Bancsi Márk, Dúl András, Ipacs Kornél 6.A - IV. hely (Halász Alexandra, Brenyó Mihály); Fejes Ágnes, Geg? Levente, Kovács Zoltán 6.B - VI. hely (Badó Zsolt); Bálint György, Bulla Jázmin, Fehér Enik?, Kolosits Emili 6.B - X. hely (Badó Zsolt, Brenyó Mihály); Bozóki Enik?, Bukor Tamás, Mihalik Dániel, Varga-Fekete Dániel - III. hely (Kiss Róbert, Varga József); Kaptás Flóra, Nagy Dorottya, Nyíri Anna Eszter, Venyingi Fanni - IV. hely (Varga József, Csordás Mihály); Erd?s Kristóf, Marozsi Ádám, Török Ábrahám, Varga Ákos 8.A - VI. hely (Bogdányné Pigniczki Erzsébet).

TITOK Angol levelez? verseny

TITOK Angol nyelvi levelez?versenyen Zsótér Melinda 8.A országos 1. helyezést ért el, míg Török Ábrahám és Varga Ákos 8.A csapata 5. helyezett lett. Felkészít? tanár: Hegyvári Gabriella.

ABACUS

AZ ABACUS Matematikai Lapok pontszerz? versenyén Papp Ildikó Hanna, Zsigó Dávid, Katona Bálint, Kispál Kristóf, Marticsek Marcell és Török Ágoston ezüstfokozatú, Nagy Judit Janka, Mihalik Bálint és Virág Dávid (mindannyian 5. osztályosok) bronzfokozatú dicséretben részesült. Bíró Kristóf 1. helyezett lett és aranyfokozatú, Ábrahám Balázs, Mészáros Máté, Tamási Máté, Kovács Bence és Molnár Kamilla ezüstfokozatú, Molnár Péter Soma és Bori Barnabás (6. osztályosok) bronzfokozatú dicséretet kapott. Steigler Ádám László 2. helyezett lett és aranyfokozatú dicséretben, Nyíri Anna Eszter és Heged?s Eszter bronzfokozatú (7. osztály), Varga Ákos és Zsótér Melinda (8. osztály) ezüstfokozatú dicséretben részesült.

Tanévzáró ünnepség

TANÉVZÁRÓ ÜNNEPSÉG

2015. június 19. 18 óra

Vermes Miklós Nemzetközi Fizikaverseny

Simon Dániel Gábor 9.A a 2015. június 15-17-én Sopronban megrendezett Vermes Miklós Nemzetközi Fizikaverseny dönt?jén 4. helyezést ért el. Felkészít? tanár: Bakk János.

Elérhetőség

 

Bányai Júlia Gimnázium

 H-6000 Kecskemét, Nyíri út 11.

tel.: 06 76 481 474

fax: 06 76 486 942

email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

web: www.banyai-kkt.sulinet.hu

gps:
46°54'30.0"N 19°40'50.5"E
46.908333, 19.680684

 

QR-kód:

 

Iskolánkról

A Bányai Júlia Gimnázium

Elődeink: A XIX. század végétől a XX. század közepéig különféle református, katolikus és állami nevelő intézetek, leányiskolák és leánygimnáziumok oktatták és képezték Kecskeméten a polgárok leányait. 1948-ban, az iskolák államosításakor egyesítették Kecskeméten a református és római katolikus leánygimnáziumot, az így létrehozott Állami Szenczi Molnár Albert Leánygimnáziumot tekinthetjük iskolánk jogelődjének. Az iskola 1953-ban vette fel Bányai Júliának, az 1848/49-es szabadságharc századosságig jutott női hősének nevét.

Az iskola épülete: Jelenlegi épületünk a Nyíri úton 1966-ban épült fel. Az eredetileg 12 tantermesre tervezett épületben az átalakítások után jelenleg 16 osztályterem, 3 természettudományos előadóterem és 3 laboratórium, 4 szaktanterem, 5 nyelvi tanterem, 2 számítógépterem és további két csoportterem, egy tornaterem, két kis kondicionáló terem és sportudvar szolgálja az oktatást, közel 20.000 kötetes könyvtár és klubszoba pedig a tanulók művelődését, kikapcsolódását.

Az oktatás és nevelés ma: Az iskola mai profilja 1989-ben alakult ki, ekkor vált lehetővé – először kísérleti jelleggel – tehetséggondozási célú nyolcosztályos gimnáziumi képzés kialakítása. Az első ilyen programmal működő osztályok 1991-ben indultak.

Iskolánk pedagógiai programjában a klasszikus gimnáziumok kettős célját tűzte maga elé, magas szintű általános műveltséget nyújtva készítjük fel diákjainkat a felsőfokú továbbtanulásra, egyben konvertálható tudást adunk a középfokú végzettséggel történő elhelyezkedéshez. Végső soron a művelt értelmiségi ember képzése a célunk.

Ezt a célt úgy tartjuk elérhetőnek, ha a klasszikus humanista értékeket középpontba állítva a műveltségi elemek egyensúlyát megtartó oktatás és nevelés folyik az iskolában. Célunk az igényes matematikaoktatásra és a kísérletek, a gyakorlat és az elméleti gondolkodás összhangjára épülő természettudományos képzés, korszerű informatikai alapismeretek adása, a magas szintű anyanyelvi kultúra és erre építve két idegen nyelv használható szintű elsajátíttatása, a művészeti, esztétikai és testi nevelés egyensúlyának megteremtése, a tanulók harmonikus személyiségfejlesztése.

Munkánk eredményességének egyik mutatója diákjaink tanulmányi teljesítménye. Ma már ezt az eredményességet többféle szempont alapján is mérhetjük. Egyrészt a középiskolák továbbtanulási eredményeit, a továbbtanulók nyelvvizsga eredményeit, az érettségiken a tanulók által nyújtott teljesítményeket bemutató központi összehasonlításokban diákjaink minden területen a legjobb 10%-ban szerepelnek. Másik igen fontos mutatóként megjelent a kompetenciamérések eredménye, amiben szintén a középiskolák élvonalában találhatók diákjaink. A harmadik mutató a különböző tanulmányi és egyéb versenyeken elért eredmények. A versenyeztetés a tehetség felismerésének, a tehetségápolásnak egyik eszköze, nem cél, de segít motiválni diákjainkat, segíti őket erős és gyenge pontjaik felismerésében, értékrendjük, önértékelésük fejlesztésében is. Ehhez az iskola teret, lehetőséget, felkészítést és elismerést biztosít.

Végül szólnunk kell a tanórán kívüli foglalkozások lehetőségéről is, melyhez az anyagi alapot az iskolát támogató két alapítvány teremti meg. Énekkar, robotprogramozó szakkör, disputa-kör, sportköri foglalkozások és játék órák valamint különféle tantárgyi szakkörök és délutáni programok szolgálják a diákok érdeklődésének kielégítését, művelődését, kulturálódását.

A 2014/2015-ös tanév díjazottjai

Nyolc éven át nyújtott kiemelked? tanulmányi teljesítményéért Barta Zsolt 12.A és Takács Dániel 12.B vehette át a Bányai Júlia-díjat a ballagáson.

Kit?n? tanuló díjat kapott Hábenczyus Alida Anna 12.B. Lázár Kincs? és Masir Bence 12.B Közösségért végzett munkájukért, Berbekár Réka 12.B, Gályász Szonja 12.A, Hermann Dávid 12.B, Masir Bence 12.B és Sinkó Csaba 12.B Kiemelked? teljesítményért részesültek elismerésben.

A 2014/2015-ös tanévben a következ? tanulók nyerték el az Évfolyamels? címet:

Török Ágoston 5.A, Ipacs Kornél 6.A, Nyíri Anna Eszter 7.A, Tokovics Dávid 8.B, Simon Dániel Gábor 9.A, Rácz Donát 10.A és Coulibaly Patrik 11.A és Barta Zsolt 12.A.

Az évzárón a tanév során nyújtott kiemelked? teljesítményért, versenyeredményekért a következ? tanulók vehettek át oklevelet és elismerést:

Mihalik Bálint 5.A, Török Ágoston 5.A, Zsigó Dávid 5.A, Papp Ildikó Hanna 5.B, Bancsi Márk 6.A, Dúl András 6.A, Ipacs Kornél 6.A, Bugya Kamilla 6.B, Molnár Kamilla 6.B, Kaptás Flóra 7.A, Mihalik Dániel 7.A, Nagy Dorottya 7.A, Nyíri Anna Eszter 7.A, Rácz Zsombor 7.A, Steigler Ádám 7.A, Szász Attila 7.A, Venyingi Fanni 7.A, Zsetkó Dávid 7.B, Kovács Panna 8.A, Varga Ákos 8.A, Balogh Gerg? 8.B, Bogner József 8.B, Hermann Péter Pál 8.B, Tokovics Dávid 8.B, Simon Dániel Gábor 9.A, Molnár Balázs 9.A, Gosztonyi Csenge 10.A, Coulibaly Patrik Sékou 11.A, Csontos Dávid 11.A, Marticsek Réka 11.A, Kiss Máté 11.A.
Közösségért és kiemelked? teljesítményért elismerést vehetett át Piskolti János 5.A.

Gratulálunk a díjazottaknak, és köszönjük a Bányai Júlia Gimnáziumért Alapítvány támogatását.

DSD I nyelvvizsga

Mint arról korábban beszámoltunk, a Nemzeti Er?forrás Minisztérium, a Németországi Szövetségi Köztársaság Kultusz-miniszterek Állandó Konferenciája valamint a Magyarországi Németek Általános M?vel?dési Központja (MNÁMK) képvisel?ib?l álló bizottság döntése alapján 2015 tavaszán nyolcadik osztályos diákjaink egy csoportja ingyenesen vehetett részt iskolánkban DSD I. (Deutsches Sprachdiplom I.) nyelvvizsgán. 9 tanulónk B1, 5 bányais pedig A2 szint? sikeres vizsgát tett.

A B1 szintet elért tanulók 2015. június 12-én a Magyarországi Németek Általános M?vel?dési Központjában (Ungardeutsches Bildungszentrum) vehetik át ünnepélyes keretek között a vizsgabizonyítványukat.
Az ünnepség alkalmával nyújtják át iskolánknak azt a dokumentumot is, amely hivatalosan igazolja, hogy intézményünk a DSD I vizsgarendszer elismert iskolája.

Ön itt van: Kezdőlap